شما اینجا هستید : دکتر حسن درتاج  -> مواد غذایی مفید >

مواد غذایی مفید

دوشنبه 29 شهريور 1400
اگر کودک شماطرز خاصی راه میرود و برای شما جذابیت دارد و خنده بر لب شما می اورد این احتمال را بدهید که شاید یک انحراف اسکلتی در حال شکل گرفتن است. حتما قبل از سن مدرسه یکبار توسط ارتوپد کودک شما باید معاینه شود که اگر اشکال اسکلتی دارد       قبلازفیکس شدن با درمان غیر جراحی درمان شود.       این انحرافات میتواند شامل صافی کف پا یا انحراف ستون فقرات (که بسیار شایع است)  یا گردش پا به داخل یا گردش پا به خارج یا پای پرانتزی ....باشد.در سن کم و کودکی خیلی از این موارد با روش های غیر جراحی درمان میشود .چون صفحه رشد بسته نشده و امکان تغییر در اسکلت وجود دارد ولی در بزرگسالی ضمن اینکه بطور تدریجی موجت تخریب در مفاصل و درد مزمن میشود درمانی غیراز جراحی ندارد.مسلما که ریسک و هزینه و تحمل درد جراحی خیلی فراتر از یک معاینه ساده در کودکی است.این معاینه را از فرزند دلبندتان دریغ نکنید.به امید روزی که همه از داشتن کودکانی سالم و توانمند لذت ببریم.

سه شنبه 15 مهر 1399
با حرکات ورزشی و تقویت عضلات گردن میتوانیم از بیماری و مشکلات  مفاصل گردن جلوگیری کنیم. این حرکات رو روزانه 10 بار انجام دهیم. تا از ارتروز و دیر مشکلات گردن جلو گیری کنیم.

پنجشنبه 1 دي 1401
برای پیشگیری از مشکلات استخوان و عضلات کافی است کمی برای خود وقت بگذاریم و حرکات ورزشی زیر رو انجام بدیم. به زمان انجام ورزش دقت کنید.

سه شنبه 15 مهر 1399
با هر حرکت ورزشی کدام عضلات درگیر میشود در حرکت زیر بخشهای در گیر به صورت رنگی مشخص است و میتوانید این حرکات را هر روز انجام دهید.

يكشنبه 31 ارديبهشت 1402
دست ها یکی از اندام های کاربردی بدن  هستند، که روزانه ما به کمک آن ها فعالیت ها و کارهای روزمره خود را انجام می دهیم. معمولاً ممکن است به دلیل فعالیت ‌هایی مانند: تایپ کردن زیاد یا انجام کارها و حرکاتی که باعث ایجاد درد و ضعف در مچ دست و انگشتان می شوند، یا رانندگی های مداوم، مچ دست و انگشتان دچار آسیب ‌دیدگی و خشکی و درد شود، که به کمک بعضی از تمرینات ساده می توانید دست خود را منعطف کرده و از آسیب دیدگی آن پیشگیری کنید و دست و مچ دست را قوی تر کنید. ورزش دادن به ناحیه مچ دست باعث می شود که آسیب دیدگی در این ناحیه کاهش پیدا کند و بسیاری از پزشکان و متخصصان ارتوپد توصیه می ‌کنند که برای به حداقل رساندن درد های دست و مچ دست از تمرینات کششی استفاده شود.  کسانی که ممکن است که دستشان ورم کرده باشد، یا دچار درد مفاصل در قسمت مچ دست هستند این تمرینات کششی باید توسط دکتر و پزشک فیزیوتراپ آنها توصیه شود، چون اگر سر خود این تمرینات را انجام دهند ممکن است باعث آسیب رساندن بیشتر به این ناحیه شود. آسیب دیدن مچ دست ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق  افتد از جمله: تصادف، جراحی یا درد شدید یا شکستگی هایی که ممکن است بعداً به تضعیف مچ دست منجر شود، باعث می شود که شما در انجام فعالیت‌ های روزانه با مشکل مواجه شوید. بسیاری از متخصصان با دادن برنامه ورزشی و تمرین های کششی کمک می کنند که افراد به شرایط جسمی ایده‌ آلی برسند که ما در این بخش به چند مورد از حرکات کششی در ناحیه دست و مچ دست اشاره می کنیم. حرکات ورزشی زیربرای تقویت عضلات مچ دست هستند با انجام این حرکات در طول روز میتوانید عضلات خود رو تقویت کنید. در صورت نیاز به فوق تخصص شانه و کتف در تهران می توانید با مطب دکتر درتاج در تماس باشید.