جراحی زانو چیست؟

درد زانو یک از دردهای معمول بعد از 40 سالگی است و ممکن است با کمی استراحت و تمرین رو به بهبودی رود. یا می تواند دردی مزمن و آرتروز باشد. مهمترین انواع آرتروز که می توانند باعث درد مزمن شوند موارد زیر هستند:
یکی از آنها مربوط به سن می شود که استخوان ها با یکدیگرسایش پیدا می کنند و باعث درد می شود.
مورد بعدی پارگی رباط است. آرتریت روماتوئید که در این مورد غشاء سینوویال اطراف مفصل ملتهب و ضخیم می شود. با افزایش درد فعالیت شخص محدود تر می شود و ممکن است همراه با خشکی زانو، تورم یا بد شکلی زانو شود و حتی به به قویترین داروهای ضد التهابی و درمان فیزیکی پاسخ ندهد. در این هنگام عمل جراحی زانو برای تسکین درد و داشتن یک زندگی بهتر توصیه می گردد.
عمل جراحی زانو چیست؟
عمل جزئی: تنها بخشی کوچک از زانو تعویض می شود.
افرادی که نباید برای این جراحی اقدام کنند کسانی هستند که:
 دچار سفتی بیش از حد زانو، آسیب به رباط ،آرتریت های التهابی هستند.
تعویض کلی زانو: در این جراحی سه محفظه زانو به طور کامل تعویض می شوند. افرادی که دچار درد شدید یا سفتی زانو هستند که فعالیت های روزانه آنها حتی پیاده روی کوتاه، بالا یا پایین آمدن از پله ها را نیز با مشکل روبرو کرده به این جراحی نیاز دارند. همچنین افرادی که دچار درد زانو حتی در زمان استراحت هستند و تورم  و تغییر شکل زانو دارند یا دردهایی که دارو یا فیزیوتراپی جواب نمی دهند به این نوع عمل زانو نیاز مبرم دارند و این امکان هست که 3 تا 6 هفته بعد از این جراحی به زندگی روزمره و فعالیت های خود بازگردید.